Pijnklachten

• Galsteenkoliek
  • Gezichtspijn (inclusief kaakproblemen)
  • Lage rugpijn
  • Migraine
  • Nekpijn
  • Neuralgie (zenuwpijn), na gordelroos
  • Niersteenkoliek
  • Pijn bij endoscopisch onderzoek
  • Pijn bij kanker
  • Pijn bij thromboangiitis obliterans. Ook ziekte van Buerger genoemd, een chronische ontsteking van slagaders en aders, vooral van de onderste ledematen. Dit lijdt tot ischias achtige verschijnselen en moeilijk lopen, soms tot gangreen en necrose (afsterven van weefsel)
  • Pijn in de wervelkolom, acuut
  • Pijn na een operatie
  • Radiculair en pseudoradiculair pijn syndroom. Pijn door prikkeling van een sensibele ruggenmergswortel
  • Sudeck syndroom of sympatische reflex dystrofie: posttraumatische sympathische ontregeling in een extremiteit. Er zijn 3 stadia. 1 (warme stadium): ontstekingsverschijnselen, bewegingsbeperkingen, toename van haar- en nagelgroei en een droge huid. 2 (koude stadium): overmatige sympathicus activiteit (koude, vasoconstrictie, cyanose en glanzende, klamme huid), afname van haar- en nagelgroei en toenemende osteoporose. 3 (onomkeerbaar stadium): atrofie van spier en botweefsel en gewrichtsverstijving. Kenmerkend voor alle stadia is altijd aanwezige pijn, die verergert door activiteit
  • Tandheelkundige pijn (inclusief tandpijn en kaakproblemen)
  • Temperomandibulaire gewrichts-disfunctie. Temperomandibulair syndroom of syndroom van Costen is artrose van het kaakgewricht, malocclusie (als tanden niet op elkaar aansluiten), hoofdpijn, neuralgieën (zenuwpijnen), oorpijn en-suizen, trismus (kaakkramp) en hardhorendheid.
  • Trigeminus neuralgie (aangezichtspijnen)